Za silného považujem Kuhna

29.09.2010 03:07

Za silného súpera považuje Kuhna

Nezávislý kandidát na primátora Karol Kováč mal v minulých dňoch stretnutie so svojimi priaznivcami.

Verejne avizované stretnutie na jeho volebnej stránke v priestoroch SBD Rožňava sme využili ako príležitosť na krátky rozhovor.

Našu redaktorku na stretnutí v pomerne úzkom kruhu svojho tímu bez problémov strpel, krátky rozhovor na aktuálne predvolebné témy sa však odohral až na druhý deň.  

V rozhovore pre náš portál ste na jar uviedli, že inklinujete k stredopravej politike, rokovali ste o svojej podpore s miestnymi predstaviteľmi vládnych koaličných strán?

K dnešnému dňu som rokoval s jednou stranou, ktorá mňa pozvala na stretnutie. Nebolo to z našej iniciatívy. Bolo to so stranou Most-Híd.

Aký je výsledok?

Výsledok nie je jasný a zrejmý, nemám žiadnu oficiálnu informáciu z ich strany.

Dali vám nejaký termín, dokedy sa vyjadria?

Nie. Padli tam zaujímavé otázky. Myslím si, že bolo to dobre pripravené. Snažil som sa odpovedať podľa svojho najlepšieho vedomia a svedomia a dúfam, že som uspel.

Mohli by ste prezradiť najbližší tím svojich spolupracovníkov? Volebný tím, ľudia, ktorí budú kandidovať apod.

Mojimi najbližšími spolupracovníkmi vo volebnom tíme sú Mgr. Tibor Schulz, Mgr. Lídia Kalinová, Ing. Vladimír Miklóšik, Cyril Motyka, Štefan Lengyel, Ing. Tibor Bajscy, Mgr. Viktória Kerekešová, Mária Böhmerová, Gabriel Bogdán, Ing. Ernest Schuller. Kálman Landori a pán Krištof. Sú medzi nimi ľudia, ktorí budú aj kandidovať za poslancov a sú medzi nimi ľudia, ktorí sú len vo volebnom tíme. To nie sú všetky mená, ale sú to tí najaktívnejší.

Nemyslíte si, že vašim vstupom do boja o post primátora mesta uberáte hlasy pravicovému kandidátovi OKS, ktorým je Ivan Kuhn?

Z pragmatického hľadiska, resp. faktického hľadiska určite áno. Pri stretnutiach s Ivanom Kuhnom aj so zástupcami OK Rožňava, s ktorými sme tieto veci diskutovali niekedy na jar tohto roku, som už vtedy prezentoval, že budem kandidovať. Chcel som sa zapojiť do štruktúr OK Rožňava, aj v rámci nimi organizovanej petície (Pozn. red.: za zníženie počtu poslancov). Potom sa nám tie naše chodníky rozišli. Ja som deklaroval to, že chcem mať podporu voličov, že chcem dokázať, že tá podpora tu je a že tí ľudia za mnou budú stáť. Na základe toho potom že budem samostatne vystupovať v týchto záležitostiach alebo s nejakým koaličným partnerom.

Odvtedy, ako ste obaja postupne deklarovali aj na stránkach nášho portálu, že vstupujete do toho boja, nastal zvrat, keď ohlásil kandidatúru Ján Babič (Smer-SD). Neuberajú sa podľa vás medzi vami dvomi navzájom hlasy v prospech tohto kandidáta?

Prakticky uberajú.

Chystáte sa s Ivanom Kuhnom, resp. OKS rokovať?

My sme s OKS, resp. OK Rožňava (pozn. red.: Občiansky klub Rožňava) alternatívu toho, ako by sme mohli fungovať pred samotnými voľbami, preberali. Je tu dohodnutá alternatíva, kde som deklaroval, že v prípade, ak Ivan bude mať naozaj viacej hlasov ako ja…

Myslíte po voľbách?

Áno, ak bude mať viacej hlasov určite ho budem podporovať. Ak bude tam nejaké možnosť toho, že by som mu prípadne aj posunul svoje hlasy, že to nemá zmysel, tak vo volebnom tíme to máme dojednané a prediskutované, že je tu taká možnosť, že podporíme Ivana týmto spôsobom.

Pred voľbami teda neuvažujete o nejakom kontakte, dialógu?

Nie, neuvažovali sme o tom. Ivan je veľmi seriózny korektný partner a ja myslím, že toto je súťaž, takže uvidíme. Možno – to zas nevylučujeme, už sme sa o tom aj rozprávali, aj ja som o tom uvažoval. Ukáže čas, ako sa veci budú vyvíjať a aké zbrane vytiahnu iní naši konkurenti. Do súťaže o post primátora, resp. o priazeň voličov vstúpil aj pán Bolaček, čo znamená, že vstúpil ďalší veľmi horúci kandidát podľa môjho názoru. Vzhľadom na svoju minulosť, že bol poslancom.

Horúci myslíte ako silný?

Silný. Myslím si, že áno. Má určite okolo seba ľudí, ktorí ho budú podporovať, ktorí ho budú prezentovať navonok a ktorí mu pomôžu. Pán Bolaček je veľmi silný kandidát.

Koho z tých, ktorí sa už prezentovali, že do toho pôjdu, považujete za silného kandidáta?

Ak by som to mal riešiť v poradí, tak neurčím poradie. Ivan Kuhn svojou prezentáciou, osobnosťou a predpokladám, že aj volebným programom – ten som zatiaľ nevidel, bude veľmi korektný, veľmi konkrétny v týchto veciach. Pán Bolaček má jasno v tom, ako Rožňava doteraz existovala, tzn. že príde s veľmi konkrétnymi riešeniami, ktoré budú podľa jeho názoru tie najlepšie. No a pán Babič, z titulu svojej základne v tomto meste a minulosti, bude určite chcieť nadviazať na tie skupiny, ktoré ho podporovali a myslím si, že jeho volebný program bude týmto smerom aj orientovaný. Bude to veľmi zaujímavé.

Koho z nich považujete za najväčšieho súpera?

To je dobrá otázka. Za najväčšieho súpera z pohľadu toho, ako sa prezentuje navonok, evidujem z dlhodobejšieho hľadiska Ivana Kuhna.

Zisťujete si, kto ešte bude na post primátora kandidovať?

Nie, nezisťujem ďalších nastávajúcich súperov, sám budem zvedavý, ako to po 3. októbri (pozn. red.: posledný termín na odovzdanie kandidátnych listín) dopadne. Koľkí okrem nás štyroch ešte ohlásia kandidatúru. Uvidíme.

Okrem Most-Hídu vás nekontaktovali ďalšie koaličné strany – SDKÚ-DS, SaS a KDH?

Nie, nepozvali mňa a ja som ich nekontaktoval, pretože ako stále deklarujem, chcem byť partnerom a partner by mal mať za sebou určitú základňu. Pre mňa je do partnerských jednaní s ktoroukoľvek z tých strán, a platí to aj pre Most-Híd, je dôležité to, že prídem a poviem: Podarilo sa mi získať toľko a toľko petičných podpisov (pozn. red.: hárky pre nezávislého kandidáta na post primátora), som pre vás zaujímavý partner? Ak áno, skúsme.

Takže ich oslovíte až po 3. októbri?

Áno, oslovím ich až po 3. októbri. Je to otázkou aj pre mňa, prečo oslovím. Oslovím ich preto, lebo chcem vedieť, ako dopadne môj výsledok, koľko sa nám podarí získať podpisov. Na základe toho aj okolo mojej osoby sa vytvára skupina kandidátov za nezávislých poslancov. Máme záujem o to, aby sme kandidovali človeka nielen na post primátora, ale aby som mal okolo seba aj poslancov, o ktorých sa budem môcť v budúcom mestskom parlamente oprieť. Náš pôvodný cieľ získať na to 17 kvalifikovaných a kompetentných ľudí sa zatiaľ nepodarilo naplniť.

Koľko ich máte?

Momentálne je ich sedem, takže predpokladám, že min. z tohto pohľadu bude pre mňa zaujímavé za tento tím vstúpiť do jednania s politickými stranami.

V akom zmysle, keď deklarujete, že ste nezávislý a nechcete byť žiadnej strane vďačný, poplatný?

Do jednaní o partnerstve, o spolupráci. V prípade, že voľby ukážu, že teda áno.

Ďakujeme za rozhovor.

Katka Prékopová

 

© 2010 Všetky práva vyhradené.

Vytvorte si web stránku zdarma!Webnode